9.12.2020

Tiedote: Euran sote-keskuksen terveyskeskussairaalan epäily korona-altistumistilanteesta osoittautui aiheettomaksi

Aiemmin tänään 9.12.2020 on tullut esiin, että Euran yhteen Korona-viruksen suhteen positiiviseen tapaukseen liittyisi mahdollinen altistumistilanne Euran sote-keskuksen terveyskeskussairaalassa. Asian vuoksi mahdollisesti altistumistapaukseen liittyneet henkilöt on testattu ja heidän testituloksensa ovat olleet negatiivisia. Euran sote-keskuksen terveyskeskussairaalassa ei siis ole enää altistumisepäilyjä. Altistumistilanteeseen liittyen on varmuuden vuoksi otettu näytteitä myös laajemmalta henkilöjoukolta. Tämän em. henkilöjoukon osalta kaikkien näytevastaukset eivät ole vielä valmiina. Koska altistumistilanne jäi epäilyn asteelle, näiden näytteiden odotetaan jäävän nyt myös negatiivisiksi. Terveyskeskussairaalassa oli ryhdytty varmuuden vuoksi tiukennettuihin varotoimenpiteisiin, mutta huomisesta lähtien sairaalassa voidaan palata aiempien ohjeistusten mukaisiin varotoimiin.

Eurassa 9.12.2020

Euran sote-keskus