17.5.2021

Tiedote Covid 19 -virukselle altistumisen mahdollisuudesta 14.5.2021 klo 21-24 välillä Public House pubissa Kauttualla

Eurassa on nyt viime aikoina tullut esiin paljon Covid 19 -virukselle positiiviseksi todettuja tapauksia. Koulualtistuksista ja vuodeosaston altistuksista on ilmoitettu aiemmin myös tiedottein. On ilmaantunut myös näihin liittymätön positiivinen tapaus, jossa tartunnan jäljitys on saanut selville, että positiiviseksi todettu henkilö on ollut asiakkaana myös Public House nimisessä pubissa tartuttavuusaikana illalla 14.5.2021. Kyseinen positiiviseksi todettu henkilö on osannut nimetä itselleen muutaman altistuneen, jotka on tavoitettu ja heidät on määrätty karanteeniin. Pubissa on kuitenkin samana iltana ollut muitakin henkilöitä asiakkaana, joiden henkilöllisyydestä ei ole saatu selvyyttä. Kyseisiä henkilöitä kehoitetaankin hakeutumaan erittäin herkästi koronatestiin, jos lieviäkään oireita ilmaantuu.

Euran vaikeutuneen koronatilanteen vuoksi Eurassa suositellaan huolehtimaan entistä huolellisemmin turvaväleistä, hyvästä käsihygieniasta ja maskien käytöstä ja hakeutumaan korona-testiin heti hyvinkin lievienkin oireiden ilmaantuessa. Nyt testiin on hyvä hakeutua myös herkästi, vaikka oireet voisivat sopia siitepölyallergiaan. Oireiden ilmaantuessa suositellaan tekemään oirearvio Omaolossa, jonka kautta mahdollista tehdä myös sähköinen ajanvaraus testaukseen. Suositellaan nyt myös välttämään turhia kontakteja ja matkustamista ja pysymään pääosin perhepiirissä. Nyt on myös erityisen tärkeää välttää kaikenlaisia kokoontumisia, jotka eivät ole välttämättömiä.

Euran sote-keskus

Tartuntataudeista vastaava lääkäri: Tami Siren, puh. 044-4224080